söndag 9 februari 2014

Klagomuren


Nej, jag har inte heller tagit den här bilden själv.

Den gemensamma nämnaren i Sätermannen The blogg har de senaste dagarna varit att det visuella ådragit sig negativa synpunkter från den begränsade läsekretsen. Nå, att jag om aftonen tar mig tillbaks till brottsplatsen och tar ett foto för att inte behöva blåsa er bara för att jag inte vill sinka mitt eget promenadtempo med kameramixtrande är väl att anse som omtänksamt? Att jag, som ett stilistiskt grepp, använder samma bild i inläggen efter varandra bör rimligtvis ingå i min konstnärliga frihet? Även Sätermannen har, likt alla andra som ser sig som fria själar ett behov att hitta en individuell uttrycksform. Då Sätermannen inte äger någon Harley Davidsson kan han inte följa den traditionella individualistiska vägen med Luciferinspirerad hårväxt och mattsvart öppen hjälm med den vita dekalen "Helmetlaw sucks" (dock har han ett par KD`s, men uppriktigt sagt är de betydligt lämpligare bakom ratten i kupefläktens stilla bris än bakom styret i fartvinden) utan han hänvisas till andra vägar. Vägar som till exempel ett upprepande av visuella åskådliggörningar. 
 För att visuellt åskådliggöra ett vernissage anser jag, trots hävdandet av annat, att en bild på en folkhop är lämpligare än en bild på ett enskilt konstverk. Däremot uppskattar jag, numer, kanske med ålderns rätt, konst och därtill uppskattar jag Lesters, själva ursprunget till min blygsamma läsekrets, uppskattning av konst. Se därför fram emot det kommande inlägget "Gentil konst" där slumpvist valda delar av utställningen "Längtan. Med en touch av humor" kommer att ha huvudrollen.
 Ödmjukt

1 kommentar:

Lester Boré sa...

Åh...
Jag bugar djupt och backar ut ur det Karl Larssonska köket.
Gentil konst. Jojo, det låter det!