lördag 22 februari 2014

Globetrotter

 Finspång, Stora Mellösa, Örebro, Borås, Bollnäs och naturligtvis mitt kära Säter. En hyfsad samling för att vara hopskrapad i samma vecka. Tjänsteresa, nöjesresor, leksakshämtarresor och kombinationer däremellan föranledde detta flängande. En vän, lokalt känd för både det ena och det andra men bla för att klämma ur sig underfundiga, sanningsenliga tänkvärdheter på ett stillsamt sätt, har definierat en Säterbo: En Säterbo reser hur långt som helst, precis huur långt som helst, bara hen är hemma till kvällen.

En av expeditionerna företogs för att hemföra denna raring med exklusivt fyrkorvsok.

Nå, här lyser det kanske igenom då, även om jag ser och känner mig som en genuin Säterbo, att jag faktiskt är född utomkommuns. Jag tillbringade nämligen natten mot Tisdagen (mellan täcke och madrass så tunna att jag inte ens kunnat gissa att det var tillverkningstekniskt möjligt) i St Mellösa.
Ödmjukt

Inga kommentarer: