onsdag 5 februari 2014

07.00



i morse började mitt pass på förvärvsknäcket, då hade jag till min glädje redan njutit en 4 km morgonrunda. Detta innebar ett nytt rekord för Sätermannen, motion är i hans värld en morgonsyssla men att hinna med motionen en morgon när skiftet börjar sju har tidigare setts som en överloppsgärning. Känslan av pigghet och nyttighet i kombination med att se det kära Säter vakna lämnade en angenäm mersmak! Detta skall bliva min melodi! Eller det får vi se, men fint var det i allafall. Under rundan sporrades Sätermannen av sin egen glöd och började så smått skissa på en knäckande plan. Planen hur arbetskamraterna, de erkända sportfånarna med klippkort på allehanda svettinstitutioner kommer att inte enbart besegras utan därtill irriteras, pulvriseras, ja rent av förnedras. Besegras av semifettot Sätermannen i den av den nye VD:n utlysta stegräknartävlingen som drar i gång i nästa vecka. Jag går ut hårt, stenhårt, skrövlar, som fan, om det och bygger på det sättet upp en imaginär verkstad av stora mått. Säkert som Jehovas skenhelighet kommer då någon tvivlare med ett illa dolt hånflin be att få låna några av mina verktyg. Denna taktik tvingar Sätermannen att verkligen ha en schysst verktygstavla att visa upp. Eftersom han besitter en numer god kondition, en drivkraft att inte heller fortsättningsvis kunna kallas skitsnackare och dessutom en portion underdogskadeglädje är planen vattentät, segern kan i det närmaste redan nu inkasseras.
 Ödmjukt

1 kommentar:

Svante sa...

Tänk så olika dygnrytm vi har när det gäller att röra på kroppen.