lördag 15 februari 2014

Bullens pilsnerkolv


Ja, vad säger man?

Påstod i ett tidigare inlägg något i stil med att kolvbultar iträdda från insugshållet antagligen inte var mer vanliga än veckor innehållande tre Söndagar. Gjorde, för säkerhets skull, tillägget att det nog ändå fanns något exempel någonstans... Nå, det fanns det. I Sätermannens egen källare fanns ett. Nu vet jag inte riktigt om jag skall vara lite ledsen för att jag hade fel, eller om jag skall vara lite mallig för att jag hade rätt??

Falskskyltat.

Ödmjukt

6 kommentarer:

Lazon sa...

Bullens pilsnerkorv?

Sätermannen sa...

Kolv Lazon. Kolv.

Lazon sa...

Slarvläsning från mig. Kunde inte sudda när jag insåg mitt fatala misstag.

Svante sa...

Finns det pilsner i Sätermannens källare?

Sätermannen sa...

Lazon: Inte alls fatalt, då fatalt har sin egentliga betydelse i dödligt. Detta är på sin höjd något du kommer att tråkas för i garaget.

Svante: Normalt förekommer inga pilsner i ett Godtemplarhem, men naturligtvis är vi inte sämre människor än att vi med glädje bjuder våra gäster på pilsner om pilsner är vad de vill ha. Köper hem några o ställer i källaren om det är vad som krävs för att du ska komma förbi lite oftare.

Lester Boré sa...

Godtempleriet fascinerar mig något alldeles sagolikt.
Skrämmande, med ändå spännande...