torsdag 2 januari 2014

Vardag


Varför blir det alltid så här? Del 2

 Ja, i alla fall inte i betydelsen varje dag, som väl är. I betydelsen inget konstigt med detta, kan ske vilken dag som helst. (Just detta råkade för övrigt ske en helgdag)...
Hundförerskan frågade:
– Vad har du på gång? Helt utan förvåning i rösten.
-Jo vettu nån ville köpa en luftkyld tvåcylindrig skotermotor så då leta jag på en sån å den ä så tung å släpa på så då hämta ja skottkärran å Lazon råka köpa en buggy på impuls (hihi) så han ska få min gamla buggybilbana bara för å jävlas mä han å pallen hitta jag när jag leta efter banan å den ä möglig för dä ha vari så fuktigt nu så den ska jag slänga på tippskrindan å verktygen ä bara fö jag mecka lite med ismoppen när jag ändå va där nere i friggebon
-Jaha. Jag har gjort kaffe till dig.

Vissa av oss har bättre bättre hälfter än vi kunnat hoppas på.


 Ödmjukt

2 kommentarer:

Svante sa...

Jo men visst.

Lester Boré sa...

Du har så rätt. - Extra kryddigt blir det när man inser att den bättre sidan i det närmaste utgör dryga nittio procent, eller kanske till och med mer.

En öm hundförerska med god kännedom och förståelse gällande psykisk kräftgång och tenderande samlarmani låter i mina öron som en rent sagolik begåvning. - Naturligtvis är jag fullt medveten om att goda ting inte ramlar likt manna från himlen, utan de kräver ofta både bildskön begåvning, list och goda kunskaper i astrologi för att komma den hungrande till godo.
Gentilt.