tisdag 21 januari 2014

Jag älskar att äga



 Råkade visst ge en liten känga till de blå i mitt förra inlägg. Eftersom detta är Public Service måste vi enligt lag nämna att även de röda ofta snackar skit. Ber samtidigt om ursäkt till Jehovas för att ni, tillfälligt, ställts utanför fokus. Dessutom, inte lagstadgat utan för att Sätermannen är en schysst kille, bjuder han på lite pluspropaganda för de blå. En fin gammal slogan de använde sig av förr, inte det förr när allt var bättre, utan det förr som inte var för så länge sedan. Jag älskar att äga.
Visst är det kul att ha prylar! En sån har jag/har jag haft är ju bland det bästa vi vet att säga när vi samspråkar med andra motormän! Tänkte, inte helt långsökt, på detta budskap när jag härom dagen stod i hundgården (jo, jag vet, det var enklast men blev inte helt lyckat att bygga in förrådet bakom hundgårdens stängsel..) och funderade. Hmm, Phazern jag skulle göra rent förgasarna på för att få en lättstartad skoter nu när säsongen verkar vara här, vilken av snöhögarna var det nu igen..?

Ödmjukt

5 kommentarer:

Svante sa...

Att gömma sina prylar under en gran är en bra och beprövad metod, dock ganska mycket barr i barret.

Anonym sa...

Har man plats under tak för alla fordon så har man nog för få... ;)
Rälta Anders

Anonym sa...

Har man plats under tak för alla fordon så har man nog för få... ;)
Rälta Anders

Anonym sa...

Det är lätt att få för många...
Kommentarer alltså.....
R.A.

Lester Boré sa...

Botanik och mekanik i slingrande parningsdans...
Vackert så att det skär i ett känsligt hjärta.
Tack!