fredag 16 maj 2014

Sätermannen, en idiot?





Jo, visst har många tyckt det många gånger. Men att konstatera att motard är bland det roligaste en människa kan syssla med o sedan sälja hjulen ger dem väl ändå rätt? ? Färre prylar, flera slantar är förvisso en tes jag, som så många andra motormän, ibland rabblar för mig själv. Men precis som när den rabblas av bättre hälfter brukar det vara till ingen nytta. En plats i garaget o en slant i fickan har liksom bara en lösning. Ibland slås jag, som så många andra motormän, av idén att man kanske skulle ha lite färre leksaker o istället nyttja dem oftare än man flyttar dem? Sivagnscrossen kanske kommer att användas istället för den här prylen? Blir därtill liksom lite tvingad att få ihop supermonon nu för att ha en encylindrig slicks pryl att leka med. Nå, att sälja när det finns kunder är förstås ett visdomsord Sätermannen kan vara stolt över att för denna gångs skull tagit till sig!
 Å som om inte dessa anledningar vore många och bra nog hörs ofta Peter Lemarc i mina tankar: -En del lär sig aldrig att gå när allt är som bäst.
Men mest troligt köper jag väl snart en annan uppsättning hjul. Motard är bland det roligaste man kan syssla med. Inte heller Sätermannen vill vara en idiot.

 Ödmjukt

Inga kommentarer: