torsdag 6 mars 2014

1.600:- Och en Cola i Sviesta


Går lite trögt att kränga sivagnscross. Vad är det med er?? Varför vill man inte ha en sån? Nå, nått har jag iallafall fått kränga iväg. Valda delar ur den ovan återgivna annonsen såldes i afton. Naturligtvis ville köparen ha ett paketpris när artiklar i plural inhandlades. Naturligtvis var köparen en trevlig prick med ett sunt MC intresse. Naturligtvis ljögs det om hanses projekt: 750 Classic-racer, Harry Parkinsson drag-racer, spikdäcks-Fireblade för sjön o lite sånt... Naturligtvis kunde jag inte motstå chansen att få bringa lite glädje till en medmänniska med ett sunt intresse. Naturligtvis såg jag fram emot att i en relativt snar framtid kunna peka på prylarna i en depå och säga. -Det där är mina gamla. Naturligtvis såg jag fram emot att i samma depå ljuga lite ytterligare med dess nye ägare. Naturligtvis vågade jag inte riskera att karman slår tillbaks nästa gång jag är den som står där och prutar. Naturligtvis kom vi överens om ett schysst paketpris. Hans slutliga argument var dessutom ett nytt: OK, och så gick det åt korv för en hundring medans vi väntade på dig, den drar vi av.
 Ödmjukt

3 kommentarer:

Lazon sa...

Jag hade bjudit 18% mer om jag vetat. Men om jag säljer lite av mina prylar för 18% mer än jag tänkt mig så borde ju det räcka till en sivangnscross. Konstigt att matte o ängälska var mina bästa ämnen i åttan medans ordning och uppförande var botten noteringar.

Sätermannen sa...

Din ordning och ditt uppförande är ju istället idag närmast oklanderligt! Till exempel har du ju redan ägt en sivagnscross! Men lite trist att du inte hann med, 38.94 cl cola hade inte setat fel en varm dag i Linköping...

Anonym sa...

Ja du ser min privatförare det är som jag säger tid är pluringar