fredag 7 mars 2014

Gentil konst?


Barnsligt ball detalj Sätermannen föll för

Utställningen har avhandlats i den bloggsfär Sätermannen rör sig i tidigare och bättre. Häftig miljö, häftiga cyklar. Flertalet cyklar hade detaljer som fångade intresset, få cyklar hade en helhet som fångade esteten i mig. Sätermannen har visserligen aldrig riktigt förstått denna kulturyttring med amerikanska vinkelmotorer i uppseendeväckande chassien. Hålla käften borde han därför, men icke. Klart är att vad som verkar gälla för att vara med i tidens strömningar är den Avantgardistiska art deco old school stilen. Grunden i Old school stuket, kryddat med nått "konstigt" nytänkande för att sticka ut.

Snuskigt ball lack! Måste ses, som det brukar heta i annonser...


 En gammal racer är sällan fel


Overkill är ju nästan alltid lite kul

 Kanske vanskligt att kritisera håriga män i svarta T-shirts, men ganska säker är jag på att de flesta inte är så farliga som de ser ut, o dessutom läser  väl inte hårda killar bloggar?

See trough tank, konstig detalj OCH kul

Nytt däck dagen till ära, eller FÖR djävla obekväm att åka på?

En av få helgjutna. Såg inte ens ut som ett nytt "bygge"

 Ödmjukt

6 kommentarer:

Lester Boré sa...

Den gröna shovelchoppern är något av det mest upplyftande sedan snabbkaffe.
Sotlacken är pricken över i. - Heja Hörnet!

Sätermannen sa...

Snabbkaffe? Stackars Hörnet. I Sätermannens värld är snabbkaffe något fult, fel och förkastligt som, på grund av en svag yttre likhet, stulit namn o ära från något fint. Mer som en 50cc kines"chopper" med ryckstart...

Lester Boré sa...

Jo, det är ju upp till var och en om man anser sig mänsklig nog att inkludera även det man av en eller annan anledning räds.
Att sitta uppflugen på betydligt högre hästar än vad allmogen vant sig vid är en omständighet som gör att all bedömning gällande just yttre likhet måste tas med en nypa salt.

Att snabbkaffe är en smidig lösning på ett begär är oomtvistat och min besvikelse över er negativa ton är i det närmaste obeskrivlig.
Å andra sidan kanske högadeln aldrig behöver befatta sig med saken då den egna baristan alltid står i givakt och väntar på att följa minsta vink gällande tillredning av exklusiva bönor som, likt surströmming, måste förberedas i en evighet för att komma till sin rätt...?

Stackars Hörnet?

Sätermannen sa...

Ja alltså, min oro att det är synd om Hörnet grundar sig i den, kanske helt felaktiga, uppfattningen att han delar min syn på snabbkaffe. Gör han det måste det kännas mycket olustigt att få sin läckra skapelse jämförd med en slik avartsprodukt. Delar han inte min kaffeuppfattning faller min tes förvisso. För övrigt måste någonstans något gått hemskt fel om Sätermannen, en enkel man av folket född i fattig stuga, gett bilden att hanses sociala tillhörighet är i de högre stånden. För undvikande av ytterligare missförstånd meddelas härmed att det genomsnittliga kaffet i hemmanet är mickrat gårdagsbrygg, som oftast rödprislappat från den lokala lågpris livsmedelsaffärn.

Lester Boré sa...

Åh, så genant...
Jag missförstod. Min ursprungliga utsago består icke i jämförelse mellan Hörnets och Mickes? skapelse och frystorkat lut, det jag ville göra gällande var att min personliga erfarenhet av att åse den, är lika upplyftande som det faktum att det finns kaffe som kan beredas både enkelt och snabbt.
Dvs en så kallad "personlig reflektion".

Jag ber två gånger om ursäkt för mina eventuella insinueringar gällande överhöghet och arrogans.

Sätermannen sa...

Personliga reflektioner från andra personer är något Sätermannen har svårt att tolka då hans egen jag-uppfattning, i mycket stora delar, är centrerade kring det egna egot. Detta "missförhållande" är något Hundförerskan konstant jobbar med att söka bättra. Förhoppningsvis kommer missförstånden från Sätermannens sida bli färre med tiden. Tack för visad förståelse. Och de bägge ursäkterna.