tisdag 11 mars 2014

Hemliga lådan


Hemliga lådan i hemliga lådan.

Du är inte dum du Lazon! Girekasse, för dig som inte är så slängd i utrikiska, växellåda, var rätta svaret. En hemlig (i betydelsen köpt osett), låda till Jawa el valfri annan rundbana/backe racer var det mer precisa svaret. I en allt annat än mördande konkurrens vann du priset. Jag har inga som helst planer på att hålla mot dig det faktum att jag, hittills, väntat ca 1,5 år på det finfina pris jag vill minnas att jag vann i den av dig utlysta pristävlingen, utan ge dig du genast av mot Ångsågen för en promenad!
 Trodde att min lilla läsekrets var störd på ett kreativt sätt, men tydligen inte. Svantes (Grattis på bemärkelsedagen!) svar var visserligen inte helt tokigt.. Nå, nu låter inte Sätermannen fattiga barn i eländiga delar av världen lida för att ni har dålig fantasi o är lite blyga. Jag ordnar en femtiolapp till Röda korset.
 Ödmjukt

2 kommentarer:

Lester Boré sa...

Tvåväxlat...
Vad är det för sort? Komplett? Nyskick? Norrlandskörd av prästänka?

Sätermannen sa...

Bättre än så Lester! Tydligen den Norrländska prästen själv som använt denna för att få ett hög o ett låg register bland växlarna på den 98:a han enbart använt för tjänsteresor!