torsdag 20 mars 2014

Mysteriet löst!



 Harley Davidson är säkerligen det mest kända namnet bland MC tillverkare. Trots att "The unapproachable Norton" vunnit mycket mer, Honda Cub sålts mycket mer och de Ryska IHZ, Minsk, Ural osv tillverkats många fler har gemene man  ofta uppfattningen att en Harley är "The shit", som oftast utan att ens provkört någon annan motorcykel än polarens 125:a nån gång för länge sedan...  Användarvänlighet, teknisk överlägsenhet, långa serviceintervaller,välutbyggt återförsäljarnät och lågt pris är alltså knappast vad de säljer på. Detta är ingen chockerande nyhet utan snarare en både gammal och accepterad sanning att marknadsföring är området där lirarna i Milwaukee är spjutspets. Frågan som förundrat/fascinerat/intresserat avundsjuka reklammakare och marknadsstrateger i drygt ett sekel är: Hur faan gör dom??
 I en bok som nyligen hamnat i Sätermannens bibliotek framkommer nya uppgifter, i viss mån faktiskt chockerande uppgifter! Pådragsventil, antagligen något finurligt tekniskt som ger möjlighet att dra på ordentligt i kampen om kunderna, för säkerhets skull känner den till och med av och reglerar pådraget efter den atmosfär den tilltänkta kunden rör sig i! Väl inne i kundens inre cirklar drar man till en hederlig snyfthistoria för att bita sig fast i den vid det här laget redan manipulerade individens medvetande (tänk Lassie, Borta med vinden) Skicklig ingenjörskonst i ohelig allians med lömsk svartkonst!
 Ödmjukt

1 kommentar:

Svante sa...

För att inte förringa snyftventilen, den måste väl vara pricken över i:et.