tisdag 29 oktober 2013

Klargörande



 Den ”tingest” med vilken jag valde att komparera skivbromsens skönhet i inslaget för halvannan vecka sedan har väckt frågor i min närhet. Frågor rörande min eventuella sexualitet. Normalt intresserar det mig mindre än föga vad Kreti, eller Pleti, tror/anser/tror sig anse angående min person eller skeenden/förehavanden i min omedelbara närhet. Men likt Gävles store son, Thomas DiLeva, griper jag med glädje en chans att sprida kärlekens evangelium! Min grundläggande ståndpunkt är att kärleken är en kraft i det godas tjänst. Detta ger att kärlek, förutsatt att vi talar ömsesidig kärlek mellan vuxna individer, inte kan vara fel och sålunda inte bör låta sig stoppas eller motarbetas. Alldeles definitivt inte av detaljer som skillnader i ålder, skillnader i etniskt ursprung, skillnader i ekonomiska förutsättningar, skillnader i kulturell uppfostran. Eller skillnader i kön.


Ödmjukt

1 kommentar:

Svante sa...

Hmm, du skrev ju nyss att du tyckte om mig.