lördag 5 oktober 2013

Husfrulyx



Blev ett litet överskott på möbler som gärna skulle ha någon plats när vi ”slog våra påsar ihop” som det så populistiskt kallas numer när ett par flyttar samman. Min skinnsoffa kunde väl kanske fått gå till Hednamissionen, men den är ju så skön att slumra i. Saker som att den förste ägaren fick punga ut med knappa trettiotusen kronor för dryga trettio år sedan och att det Finska hökvalitativa skinnet är precis lika finskt högkvalitativt även på baksidan gör den också lite roligare att ha i sin ägo, så länge blir den alltså kvar. Tyckte jag fick en av kvartalets bättre idéer när jag tvingade svärsonen hjälpa mig att inkvartera den i tvättstugan. Vilken lyx för hundförerskan att kunna sitta/ligga inte bara bekvämt utan också stilfullt när hon övervakar tvättmaskinens arbete! Hundförerskan tyckte inte att det var en av kvartalets bättre idéer. Tjejer är konstiga.


Ödmjukt

2 kommentarer:

Lester Boré sa...

Åhhh... Åminnelsen av den Nordiska hednamissionen här mig alldeles varm inombords. Jag trodde i min enfald att den fallit i evig glömska.

Svante sa...

Nog är det väl f-n att man först den 6/10-13 uppmärksammas på denna bloggs tillkomst, bättre sent än aldrig.
Keep idling.