torsdag 19 september 2013

Litet paket



Fick igår ett litet paket, märkt med: Small packet (för säkerhets skull, så ingen ska missta det för ett stort paket). Alltid kul med paket från ön där de dricker the (jo, den drycken finns här också, men där dricks den i mycket större omfattning eftersom även hetero nyttjar den där). Den här gången innehöll paketet inte som annars brukligt är ett nyförvärv till Biblioteket (då hade det krävts märkningen: Larger packet), istället är innehållet en liten pryl som skall ingå i ett projekt till Uppstartardagen. En liten pryl från Nagasaki Gnist Kompani.
 Ödmjukt

2 kommentarer:

Lester Boré sa...

Ön du talar om skulle med lätthet, utifrån de parametrar du beskriver, kunna misstas för Hongkong.
Att jag som bloggläsare ska kunna förvänta mig lite mer än ett uns tydlighet ser jag som en självklarhet.
Med en vänlig och tydlig önskan om bättring.

Sätermannen sa...

Jisses Mamalia! Min första kommentar! Å det från den semiprofessionelle bloggkommentatorn Lester Boré!
Min glädje är (nästan) i samma storleksordning som den gången min far tog med mig till nån kusinbrylling för att köpa den blå DKW Hummel som skulle bli min första moped. Bugar ödmjukt och lovar att framledes tänka på tydligheten.