onsdag 20 november 2013

Men va faan


Varför blir det alltid så här?

 I´m to old for this shit, som han sa Bruce Willys redan i nån av de första Die Hard filmerna. Å likt förbannat bara rullar det på igen o igen, o igen. Jag har ju byggt upp ett anständigt bibliotek av god facklitteratur, ställt in en insliten gammal skinnfåtölj, skaffat en riktigt anständig fotpall, ÄKTA fårskinn till vovven, där hon gärna ligger troget vid husses fötter, köpt läsglasögon (hos en regelrätt optiker, ett sånt steg in i vuxenvärlden tar man inte på Rusta). Allt är alltså klart för att under den kallare årstiden luta sig tillbaks, förkovra sig och njuta av tillvaron. 
 På nått djävla vis hamnar jag ändå ute i kylan släpandes på nått gammalt skrot runt ikring i södra Dalarna. Igen o igen, o igen. Eftersom jag är för gammal för sånt skit o inte ska göra det nå mer finns det heller ingen anledning att köpa den där skåpbilen så prylarna kan lastas enkelt och fraktas ”inomhus”, å heller ingen anledning att skaffa den där fyrkrafsaren som lätt drar släpet genom gyttjan o snön. Nå, om du som har skåpbilen eller fyrhjulsdriften med en tillräckligt liten prislapp hör av dig kanske jag tar förnuftet till fånga och anpassar mig till den verklighet jag tycks fastnat i. Skulle du sen vara av den stammen som gör affärer ”the old fashion way”, pryl mot pryl, har vi förutsättningarna att komma överens då jag tydligen sitter på ett prylöverskott...

 Ödmjukt

5 kommentarer:

Svante sa...

Det där med prylöverskott lät bekant på något vis, apropå det: ska du med på marknad på lördag?

Sätermannen sa...

Behöver absolut inga fler prylar, skulle så vara att jag kunde må gott av det sociala umgänge slika tillställningar ger. Lyckligtvis får jag socialt umgänge på jobbet just denna Lördag! Inte fler prylar men fler peniningar in! Peniningar som antagligen snart omsätts i prylar å så snurrar det vidare...

Svante sa...

Ok, då vet jag. Iväg med dig och tjäna grova pengar, kommunen behöver varenda skattekrona,

Grandell sa...

Men vad har du på släpet, ser helt otroligt intressant ut. Om du avslöjar det ska jag släppa Finspångsbomben snarast.

Sätermannen sa...

Ähh, inge speciellt, du har ju en själv. Fast inte med det moppelika originalstyret förstås!